Menu
Menu
co-robis-s-problemom-stroje

Čo robiť keď nestíhate?

Je to snáď najčastejší problém pri konštruovaní. Keď hrozí meškanie alebo už meškáte s termínom neodkladne volajte zákazníkovi. Komunikujte s ním, informujte o vzniknutej situácii, nevyhovárajte sa, neklamte. 

Najčastejšie výhovorky

Kto mešká slamky sa chytá. Najjednoduchšie je povedať na rovinu ako sa veci majú, ale nie každý to dokáže a pomáha si takýmito výhovorkami:

  • personál je na „péenke“
  • konštruktér zle nakreslil, už sme ho prepustili 
  • náš dodávateľ mešká
  • dodávateľ nám dodal nesprávne informácie kvôli ktorým teraz musíme niektoré veci prepracovať
  • nástroj sa nám zlomil a nový bude až o …
  • dodali nám zlý materiál a nový bude až o …
  • pokazil sa nám stroj
  • mali sme dlhý výpadok prúdu

Pripravte sa na to, že si zákazník overí dôvody vášho meškania. Vyžiada si od vás kontakt na vášho dodávateľa, ktorý „mešká“ alebo ponúkne vlastnú súčinnosť či náhradu. V takom prípade sa hneď odhalí pravý dôvod meškania. Preto zákazníkovi hovorte pravdivé a overiteľné aj keď niekedy pre vás veľmi nepríjemné dôvody meškania. Nikto nemá rád nepríjemnosti, preto vás skúsenosť s takouto situáciou bude motivovať a mobilizovať aby ste sa jej do budúcna vyhli.

Náhradný termín

Ak navrhujete náhradný termín, dobre si premyslite čo ešte máte urobiť, aby sa situácia nezopakovala. Zákazník vás bude nútiť do okamžitého plnenia, v takom prípade povedzte, že urobíte všetko čo bude vo vašich silách, ale neviete mu to zaručiť. Termín navrhnite taký, ktorý zaručene viete dodržať. Ďalšie meškanie sa vám bude veľmi ťažko zdôvodňovať.

Kde stráca konštruktér najviac času ?

Konštruktér najviac času strávi hľadaním tzv. objektívne obhájiteľného riešenia konceptu budúceho stroja, ktorý bude mať viac plusov ako mínusov. Koncepcií sa dá vymýšľať veľa, treba však rozpoznať ktorá alternatíva postúpi do tzv. druhého kola. Na začiatku je veľa nápadov rôznych koncepcií stroja. Tie treba rýchlo zhodnotiť a ponechať do druhého kola rozhodovania zúžený výber len 2 – 3 alternatív na detailnejšie rozpracovanie a hlbšie preskúmanie. Ak neviete nájsť také alternatívy, tu je návod ako ich nájsť.

Záver 

  • Nevykrúcajte sa, nehovorte polopravdy, ku zákazníkovi buďte vždy úprimný aj keď je to teraz pre vás nepríjemné.
  • Buďte pripravený na to, že si zákazník môže overiť vaše tvrdenia.
  • Ak dodáte dobrý stroj, na meškanie sa zabudne. 
  • Ak zákazník odhalí, že klamete, to si bude dlho pamätať.
  • Neodkladajte začiatok, začnite s riešením hneď, čo najskôr.
  • Ak sa vám článok páčil a bol pre vás užitočný, neváhajte ho zdieľať alebo o ňom povedať známym.
  • Ak sa chcete dozvedieť viac o konštruovaní, neváhajte nás kontaktovať.

szabo-indeso

Ladislav Szabo

o autorovi

Zdieľaj tento článok